Koffie is gezond! - Nieuws
Donderdag 3 november 2011
7 redenen waarom koffie wél gezond is! De wetenschap waarschuwt al jaren voor overmatige koffieconsumptie, maar het drinken van een paar kopjes koffie per dag heeft ook veel positieve effecten op de gezondheid Jaarlijks verbruiken Nederlanders per persoon gemiddeld 8,4 kilo koffie. Dit staat gelijk aan bijna 1.200 kopjes koffie, ruim drie per dag. In andere Europese landen kan dat zelfs oplopen tot bijna vijf kopjes per dag. En hoewel de wetenschap al jaren waarschuwt voor de gevaren van overmatige koffieconsumptie, blijkt juist die hoeveelheid van drie tot vier kopjes koffie per dag ook bijzonder veel positieve effecten te hebben. Daarom: zeven redenen waarom het wél goed is om dagelijks koffie te drinken. Het verkleint de kans op prostaatkanker Mannen die dagelijks tot zes kopjes koffie per dag drinken hebben 60 procent minder kans op het ontwikkelen van een gevaarlijke vorm van prostaatkanker en 20 procent minder kans op het ontwikkelen van een andere vorm van prostaatkanker. Een tot drie kopjes koffie per dag verlagen dit risico met 30 procent. Het beschermt tegen Alzheimer Wie dagelijks drie tot vijf kopjes koffie drinkt, heeft 65 procent minder kans om Alzheimer te ontwikkelen dan mensen die af en toe of helemaal geen koffie drinken. Het helpt diabetes type 2 voorkomen Des te meer koffie je drinkt, des te kleiner de kans op diabetes type 2. Dit blijkt uit een onderzoek waarbij gegevens van meer dan 450.000 mensen en 18 onderzoeken met elkaar vergeleken worden. Elk kopje koffie verkleint de kans op deze vorm van diabetes zowel bij mannen als vrouwen met 7 procent. Dit komt vooral door de antioxidanten en mineralen in koffie. Veel suiker toevoegen aan de koffie kan weer het tegenovergestelde effect hebben. Het verlaagt de kans op depressie bij vrouwen Vrouwen kunnen hun kans op een depressie met 15 procent verlagen door dagelijks een twee tot drie kopjes koffie (met cafeïne!) te drinken. Vier of meer kopjes per dag verlaagt het risico op een depressie zelfs met 20 procent. Het verbetert de taalvaardigheid Onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne helpt om fouten in grammatica te spotten. Helaas heeft het drinken van koffie geen invloed op de vaardigheid om spelfouten te ontdekken. Het reduceert de kans op huidkanker met een vijfde Vrouwen die dagelijks drie of meer koppen koffie drinken verlagen hun kans op huidkanker met 20 procent. Voor mannen betekent een zelfde hoeveelheid koffie 9 procent minder kans op deze ziekte. Let op: cafeïnevrije koffie lijkt geen invloed te hebben op de kans op huidkanker. Het helpt tegen Parkinson Twee tot drie koppen koffie per dag verkleinen de kans op het ontwikkelen van de ziekte van Parkinson met 25 procent, zo blijkt uit een vergelijking van 26 onderzoeken waarbij in totaal 125.000 proefpersonen betrokken waren. Bronnen: Journal of Experimental Psychology, Huffington Post, Wikipedia http://nieuws.nl.msn.com/optimistisch/7-redenen-waarom-koffie-w%c3%a9l-gezond-is |
Meer nieuws
- 02-05-2012 - Nieuwe Coffee Fresh koffiemachines
- 27-04-2012 - Totaalleverancier ontzorgt, óók rondom de koffieautomaat!
- 18-04-2012 - Openingstijden Koniginnedag, Hemelvaart en Pinksteren
- 28-03-2012 - Coffee Fresh Veda maakt kennis met Friesland
- 01-03-2012 - Coffee Fresh Veda aanwezig op Bedrijven Contactdagen Leeuwarden
- 07-02-2012 - Coffee Fresh introduceert nieuwe producten.
- 06-02-2012 - GRATIS Cup-a-Soup mini
- 06-02-2012 - Nieuw in het assortiment Melange d'Or thee Max Havelaar
- 25-01-2012 - Coffee Fresh kijkt terug op een succesvolle Facilitair beurs!
- 13-12-2011 - Veromatic, koffieautomatenleverancier van Coffee Fresh te zien op RTL 7












