5 vragen aan order entry

    21 januari 2020
    3 minuten leestijd

Order entry is de afdeling die je aan de telefoon krijgt als je een telefonische order wilt plaatsen. Hoewel tegenwoordig heel veel bestellingen via onze webshop worden geplaatst, kunnen wij niet zonder onze afdeling order entry. Naast het plaatsen van bestellingen zijn de collega’s van order entry ook druk met het beantwoorden van uiteenlopende vragen van onze klanten.

Om deze afdeling beter te leren kennen stelden wij 5 vragen over order entry. Hier lees je de antwoorden.
order entry medewerkers headset voor telefonische orders

1. Hoe ziet een werkdag van een order entry medewerker er uit?

De werkdag van een medewerker order entry is erg divers. Zo begint één van onze collega’s altijd met freshbrew koffie. Terwijl de ander liever een kopje bonen koffie drinkt. Maar er zijn ook overeenkomsten. Alle order entry medewerkers kunnen in de mailbox van order entry. Vanuit hier wordt er veel gewerkt: e-mails met vragen van klanten worden beantwoord en bestellingen worden ingevoerd.

Trend in de vraag naar duurzaamheid

Vanaf half 9 komen de eerste telefonische bestellingen, order entry zoekt het assortiment van de klant op en voert vervolgens de bestelling in. Ook klachten, vragen over leveringen, producten, webshop, facturen en acties worden door onze medewerkers afgehandeld.

Order entry ziet een trend in de vraag naar duurzaamheid, er blijkt steeds meer interesse in ons Close Future bekerrecycling concept. Order entry is een belangrijke schakel in onze organisatie, door veel klantcontact weten zij precies waar vraag naar is en kunnen zij snel handelen.
Close Future bekerrecycling op het werk
Levenscyclus van de Coffee Fresh beker

2. Waar is order entry op dit moment druk mee?

Dagelijks is order entry natuurlijk bezig met het invoeren van bestellingen. Maar daarnaast komen er regelmatig speciale aanvragen binnen. Bijvoorbeeld aanvragen voor bedrukte bekers, passend bij de huisstijl van de klant.

Sinds wij in 2019 ons Close Future bekerrecycling concept hebben geïntroduceerd komen er hierover veel vragen binnen. In veel gevallen neemt order entry de taak van informatie verschaffen op zich. Zij geven de klant alle informatie die nodig is om een goede keuze te maken. Dat wil zeggen dat order entry folders verstuurd en uitleg geeft over de werkwijze van bekerrecycling. Daarnaast maken zij met behulp van een rekenmodel inzichtelijk hoeveel Close Future bekerrecycling kan opleveren voor de klant en voor het milieu.

3. Wat vind je het leukste om te doen als order entry medewerker?

Op deze vraag hebben onze order entry medewerkers een unaniem antwoord. Het leukste aan het werk is het helpen van klanten en eventuele problemen oplossen. Vooral de leuke, vrolijke, geduldige klanten te woord staan is een leuk aspect aan het werk. Het is fijn om van een klant te horen dat hij of zij tevreden is alvorens hij of zij ophangt.
Vrolijke medewerkers en klanten
Koffie bestellen op de webshop

Aangezien wij nu veel bezig zijn met het Close Future bekerrecycling concept is het gaaf om te horen dat klanten er daadwerkelijk voor willen gaan en overstappen op duurzame bekers. Het geeft heel veel voldoening wanneer er een bedrijf dat geinteresseerd is in duurzaamheid uiteindelijk kiest voor Close Future bekers. Wij kunnen de klant van begin tot eind informeren en alles in goede banen leiden. Dat maakt een tevreden klant.

4. Hoeveel koffie drinkt order entry gemiddeld op een werkdag?

Net als bijna elke medewerker binnen Coffee Fresh drinken onze order entry collega's flink wat koffie. Een kopje of 4 lijkt toch wel een minimum met een uitschieter naar 10 kopjes per dag. De meeste medewerkers drinken de koffie zwart. Soms een lekkere cappuccino uit onze Franke FoamMaster met verse melk. Daarnaast worden er veel kopjes thee gedronken.

koffie drinken op het werk
vragen van klant aan telefoon

5. Wat zijn de meest gestelde vragen van klanten?

De veel gestelde vragen aan onze medewerkers van order entry gaan zoals verwacht vaak over bestellingen. De vragen zijn vaak erg divers, maar beginnen vaak bij: Kan jij mij helpen? Kan ik bij jou mijn bestelling doorgeven? Maar natuurlijk zijn er ook andere vragen die gesteld worden: Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten? Hebben jullie dit product in jullie assortiment? Hoe werkt het bekerrecycling concept? Kunnen wij eigen bedrukte bekers bij jullie bestellen?