Koffie is tegenwoordig meer dan zomaar ‘een kopje koffie’
"Koffie is tegenwoordig meer dan zomaar ‘een kopje koffie’. Het is een beleving waarbij wij u nét dat beetje meer bieden. En dat beetje meer zit hem niet alleen in kwaliteit en scherpe prijs, maar ook in de bewuste wijze waarop wij met onze producten en diensten omgaan. Of het nu gaat om energiezuinige vrachtwagens, recycling van koffieautomaten, Fairtrade producten of gunstige arbeidsomstandigheden voor ons personeel: ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ is voor Coffee Fresh geen loze kreet. Het is een serieus onderwerp waar we al jaren beleid op voeren en bovenal erg trots op zijn. Voor nu en voor de toekomst!"
Henk-Jan Westhoff, algemeen directeur Coffee Fresh
MVO beleid
Het uitgangspunt van MVO is het streven naar een balans tussen de 3 P’s: people (mensen), planet (milieu) en profit (economische winst). Wij streven er naar om op een realistische manier met deze drie P’s onze duurzame doelstellingen te realiseren. Wij vertellen u graag meer over ons MVO beleid.
- Het personeel vormt de basis van ons bedrijf. Goede en veilige arbeidsomstandigheden zijn dan ook een belangrijk speerpunt.
- Iedereen in de maatschappij verdient een kans. Om die reden werken wij nauw samen met sociale werkplaatsen en bestaat 7 % van ons personeel uit mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt.
- In onze bedrijfsvoering gaan wij bewust om met het milieu. Van bekerrecycling (zowel intern als extern), digitaliseren, energiezuinige apparatuur tot aan het verminderen van transportkilometers.
- Wij investeren in biologische en duurzame producten. Zowel op het gebied van koffie als koffieautomaten.
- Een integrale aanpak is van essentieel belang. Door samen met onze leveranciers en klanten verantwoord te ondernemen leveren we een bijdrage aan een betere wereld.