Sociale impact

Een samenleving waarin iedereen telt, waarin ieder individu een waardevol leven kan leiden. Dat klinkt vanzelfsprekend. Maar voor een grote groep mensen gaat dat niet vanzelf. 

Afstand tot de arbeidsmarkt

Onze visie is om een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving met het motto “kansen voor iedereen”. Om die reden bestaat 7% van ons personeelsbestand uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Order-picking wordt uitgevoerd door een deel van deze medewerkers, iedere bestelling die u bij Coffee Fresh plaats, draagt bij aan de werkgelegenheid van deze medewerkers.
Magazijn medewerker van Coffee Fresh met achterstand tot de arbeidsmarkt

SROI

SROI is de afkorting voor Social Return On Investment. Het doel van Social Return On Investment is het creëren van meer werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Om aan te tonen dat wij werken aan SROI maken wij van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) van PSO-Nederland. Dit is een landelijk meetinstrument en keurmerk dat de mate van Social return objectief zichtbaar maakt.

PSO-certificaat

Sinds 2019 is het sociaal ondernemerschap van Coffee Fresh officieel erkend met een PSO-certificaat, op de hoogst mogelijke trede, Trede 3. Dat betekent dat wij koploper zijn als het gaat om werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidspositie. Sociaal partnerschap is op vele manieren in onze organisatie verweven, enkele voorbeelden zijn:
  • Broodjes voor bezoek en vergaderingen komen van participatiebedrijf Laborijn.
  • Voor onze postverzending schakelen wij SBPost in, een samenvoeging van de postafdelingen van drie sociale werkvoorzieningen.
  • Voor een speciale lijn koffie werken wij samen met Coffyn, een dagbesteding voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
logo

Sponsoring

Wij steunen een aantal goede doelen en lokale initiatieven, zoals Stichting Bio Vakantieoord, Stichting Kanjers voor Kanjers en Stichting Sravana. Daarnaast zijn wij sponsor van een aantal sportclubs, zoals Voetbalclub de Graafschap.

G-Team van de Graafschap

Sinds 2021 is Coffee Fresh shirtsponsor van het G-team van de Graafschap. Dit team neemt deel aan de Bijzondere Eredivisie. De Bijzondere Eredivisie is een initiatief van Stichting het Gehandicapte Kind. Het is een competitie op Eredivisie niveau voor voetballers van 10 tot 18 jaar met een handicap. Coffee Fresh is trots om dit initiatief te steunen.
Coffee Fresh shirtsponsor van het G-team van de Graafschap
Coffee Fresh is Ambassadeurs van Unieke Achterhoekers aan het werk

Unieke Achterhoekers aan het werk

Wij zijn ook ambassadeur van “Unieke Achterhoekers aan het werk”, een initiatief van Werkgevers Servicepunt Achterhoek. De duurzame inzetbaarheid van medewerkers is een speerpunt bij Coffee Fresh. Onze organisatie maakt zich sterk voor een vitale bedrijfscultuur waarin mensen werk als zinvol en plezierig ervaren. We zijn zeer positief over de inzet en loyaliteit van mensen die in het verleden moeite hadden om aan een geschikte baan te komen. Omdat wij al ruim 13,5 jaar ervaring hebben met deze doelgroep, willen wij graag onze kennis delen met andere bedrijven.

"Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan een gezondere levensstijl van onze koffiedrinkers en onze medewerkers. Daarnaast begint een betere wereld en samenleving bij onszelf en willen wij een bijdrage leveren aan de wereld om ons heen."