Machines maken met Melle

De nieuwste aanwinst van het monteursteam van Coffee Fresh. Als servicemonteur verzorgt Melle zowel regulier onderhoud aan koffiemachines, als het oplossen van storingen. Leuk weetje: wij doen heel veel onderhoud in eigen beheer en leiden monteurs op met onze eigen Coffee Fresh Academy.
Melle werkt al wat langer bij Coffee Fresh, eerst als operator. Onze operators zijn de ogen en oren van Coffee Fresh bij de klant. Zij vullen machines aan, reinigen deze en bestellen voor sommige klanten ook de producten. Melle: “Als operator kreeg ik natuurlijk wel eens te maken met storingen. Soms los je dat op, maar voor de meer technische problemen is meer kennis nodig. Dat maakte mij nieuwsgierig naar de binnenkant van de machines. Gelukkig hebben we de Coffee Fresh Academy, waarmee we onze eigen specialisten opleiden.” Sinds het najaar van 2024 gaat Melle zelf op pad als servicemonteur om machines te onderhouden en storingen op te lossen.
Coffee Fresh Academy
“In de Academy gaan we aan de slag met onze eigen machines. Veel leren we in de praktijk, ook elektrotechniek en theorie komen aan bod. Bij Coffee Fresh zijn we zeker geen doorgeefluik van machines van de fabrikant naar de klant; wij weten veel van onze eigen machines. De instellingen en reparaties doen we grotendeels zelf. Zo kunnen we ook veel meer met de feedback die we van klanten krijgen. Met de Academy zorgen we dat de kennis van onze machines voldoende aanwezig is en blijft.”
‘Stuur maar een mannetje’
Het werk als servicemonteur bevalt goed: “Net als operating is het een functie buiten de deur. Ik kom dus bij klanten, op de leukste plaatsen. Van een betoncentrale tot een busmaatschappij. Een leuk verschil is nog wel dat klanten bij een monteur niet direct aan een vrouw denken. ‘Stuur maar een mannetje’ horen wij nog wel eens aan de telefoon. De verbazing is vaak snel weer verdwenen, hoor. Eigenlijk krijg ik alleen maar leuke reacties. Zeker als de storing is opgelost en de koffie weer stroomt.”