Koffie: het meest onderschatte visitekaartje van uw organisatie
Koffie is de meest gedronken drank ter wereld. En de wereld van koffie is enorm; na olie is koffie het meest verhandelde product in de wereld. Bij vrijwel elk zakelijk gesprek hoort een kop koffie. Een goede koffieautomaat is een visitekaartje voor je bedrijf. Veel gasten beschouwen de kwaliteit van de koffie als maatstaf voor de kwaliteit van het gehele bedrijf.
Koffie in de horeca
In de horeca weten ze het al langer. Wanneer je die perfecte espresso of cappuccino serveert stijgt je verkoop. Voor goede koffie zijn mensen bereid om meer moeite te doen. En juist omdat je hen zo’n goede cappuccino serveert zijn ze eerder geneigd er een tweede van te bestellen.
Lekkere koffie geeft een positieve indruk
Bij bedrijven werkt dit natuurlijk niet op deze manier, maar het drinken van een lekker kopje koffie tijdens een zakelijk gesprek laat wel een positieve indruk achter bij je klanten of relaties. Want wat zal je klant denken als zij een kopje ondermaatse koffie aangeboden krijgen? En welke invloed heeft dit op hun indruk van jouw organisatie?
Laat je bedrijf zien
Met goede koffie kan je als bedrijf laten zien dat je je werknemers respecteert en zelfs iets extra’s gunt. De ruimte rondom de koffieautomaat wordt steeds meer een inspirerende en sfeervolle plek waar medewerkers zich kunnen opladen en gasten genieten van goede koffie. Een plek waar collega’s elkaar ontmoeten, het heeft dus een grote sociale functie. Ook is het mogelijk om als bedrijf je duurzaamheidsimago te versterken, door het gebruik van duurzame koffiebekers voor het schenken van koffie aan je werknemers en klanten.