Duurzaamheid en MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is voor ons geen loze kreet.
Het is een serieus onderwerp waar wij al jaren beleid op voeren en bovenal erg trots op zijn.
Voor nu en voor de toekomst.

Koffie is tegenwoordig meer dan zomaar ‘een kopje koffie’

"Koffie is tegenwoordig meer dan zomaar ‘een kopje koffie’. Het is een beleving waarbij wij u nét dat beetje meer bieden. En dat beetje meer zit hem niet alleen in kwaliteit en scherpe prijs, maar ook in de bewuste wijze waarop wij met onze producten en diensten omgaan. Of het nu gaat om energiezuinige vrachtwagens, recycling van koffieautomaten, Fairtrade producten of gunstige arbeidsomstandigheden voor ons personeel: ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ is voor Coffee Fresh geen loze kreet. Het is een serieus onderwerp waar we al jaren beleid op voeren en bovenal erg trots op zijn. Voor nu en voor de toekomst!"
 
Henk-Jan Westhoff, algemeen directeur Coffee Fresh

MVO beleid

Het uitgangspunt van MVO is het streven naar een balans tussen de 3 P’s: people (mensen), planet (milieu) en profit (economische winst). Wij streven er naar om op een realistische manier met deze drie P’s onze duurzame doelstellingen te realiseren. Wij vertellen u graag meer over ons MVO beleid.

  • Het personeel vormt de basis van ons bedrijf. Goede en veilige arbeidsomstandigheden zijn dan ook een belangrijk speerpunt.  
  • Iedereen in de maatschappij verdient een kans. Om die reden werken wij nauw samen met sociale werkplaatsen en bestaat 7 % van ons personeel uit mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt.
  • In onze bedrijfsvoering gaan wij bewust om met het milieu. Van bekerrecycling (zowel intern als extern), digitaliseren, energiezuinige apparatuur tot aan het verminderen van transportkilometers.
  • Wij investeren in biologische en duurzame producten. Zowel op het gebied van koffie als koffieautomaten.
  • Een integrale aanpak is van essentieel belang. Door samen met onze leveranciers en klanten verantwoord te ondernemen leveren we een bijdrage aan een betere wereld.

Tevreden medewerkers

Alles begint bij onze medewerkers. Een groot deel van het succes van Coffee Fresh is immers aan het personeel te danken. Daarom zorgen we als werkgever goed voor hen door een veilige en gezonde werkplek te bieden. Persoonlijke aandacht is dan ook een speerpunt en bovendien essentieel om tot een gezamenlijk resultaat te komen. Maar dat is nog niet alles. Het Coffee Fresh personeel bestaat voor 7 % uit mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Simpelweg omdat wij als organisatie vinden dat iedereen in de maatschappij een kans verdient.
Duurzame voetafdruk

Met oog voor het milieu

Coffee Fresh stimuleert haar medewerkers om rekening te houden met de omgeving door het afval te scheiden. Om onze ‘voetafdruk’ verder te verkleinen investeren we in led-verlichting, energiezuinige materialen en apparatuur (batterijen, beeldschermen, voedingen). En door bewust te digitaliseren, zowel intern als extern door middel van een webshop en digitaal factureren, hebben we ons papierverbruik inmiddels sterk verminderd. Niet alleen intern, ook buiten de deur werkt onze organisatie hard aan dit issue. Onze vrachtwagens en auto’s leggen jaarlijks immers vele kilometers af. Door slimme logistiek op vaste routedagen en het verminderen van aanrijtijden voor monteurs (door black box en navigatie) heeft Coffee Fresh het aantal transportkilometers inmiddels flink weten terug te dringen.

Aandacht voor product

Coffee Fresh vindt het belangrijk dat haar klanten kunnen kiezen uit een verantwoord assortiment. Daarom bieden wij steeds meer biologische en duurzame producten. En dat geldt niet alleen voor onze koffie, maar ook voor onze koffieautomaten.

Coffee Fresh heeft een breed assortiment Fairtrade producten, UTZ producten en producten met het biologische SKAL keurmerk. Max Havelaar koffie is wellicht een van de meest bekende. Onze koffieautomaten zijn ook duurzaam, ze worden geproduceerd met milieuvriendelijke en zoveel mogelijk recyclebare materialen. Bovendien zijn ze standaard uitgerust met een slim energiebesparingssysteem en Brita waterfilters om de hardheid van water te reguleren.
Telefonische bestellingen van onze producten

Keurmerken op onze producten

NESCAFÉ en duurzaamheid

Wij zijn een NESCAFÉ Total Solution Operator. Deze samenwerking betekent dat wij u het innovatieve NESCAFÉ Alegria concept kunnen aanbieden. Door te kiezen voor NESCAFÉ laat u zien dat u duurzaam en maatschappelijk verantwoord onderneemt. Want NESCAFÉ werkt samen met koffieboeren om te zorgen dat NESCAFÉ koffie verantwoord wordt geproduceerd en van de beste kwaliteit is. Zij doen er alles aan om het gehele koffieproces, van boon tot kop koffie, zo verantwoord mogelijk te maken.

Bekers en bekerrecycling

Elk bedrijf heeft haar eigen voorkeuren als het gaat om de keuze voor bekers of een porseleinen servies. Welk type het minst milieubelastend is, blijft afhankelijk van de bedrijfssituatie. Wij denken graag mee als het gaat om de keuze van bekers en bieden u graag meer informatie over onze bekers en de recycling hiervan.
Het Coffee Fresh bekerassortiment
ISO certificeringen

ISO-certificering

Coffee Fresh beschikt over het certificaat ISO 9001:2015 en ISO 14001:2015. Wij voldoen hiermee aan de norm voor kwaliteitsmanagement. Juist omdat wij maatschappelijk verantwoord willen ondernemen borgen wij deze kwaliteitsdoelstellingen. In de praktijk houdt dit in dat we dagelijks bezig zijn met het verbeteren van diensten en producten, zowel intern als naar onze klanten.

BEKIJK ISO9001:2015 CERTIFICAAT
BEKIJK ISO14001:2015 CERTIFICAAT

MVO jaarverslag

Om in kaart te hebben wat wij doen aan duurzaamheid en waar wij kunnen verbeteren, hebben wij een maatschappelijk jaarverslag opgesteld. In dit verslag, over het jaar 2016, geven wij aan wat onze doelstellingen zijn en wat wij doen om deze te behalen, zodat wij vervolgens ook kunnen bepalen of doelstellingen behaald zijn en waar onze verbeterpunten liggen.

BEKIJK HET JAARVERSLAG
MVO jaarverslag